Ana menüyü aç

SAGU β

3.0
Töz
Kişi ayı tözlüyse: GÜÇ+1, AKIL-1
Evre 1
1
Ayı bu evreye ulaştığında, doğuşlunun toplam düğüm sayısı 1 yükselir.
Küç Ber
Doğuşluya GÜÇ verir.

Ayı doğuşluyu izlemeye başlar. Sahne boyunca doğuşlunun:

  • Canı 3 artar. Ayrıca, Başarı Payının 2 katı sayısınca daha artar.
  • Dövüş ve Atış Hasarı 1z artar.
  • GÜÇ yoklamalarında 4z atar.
Evre 2
2
2 KUT
Ayı bu evreye ulaştığında, doğuşlunun toplam düğüm sayısı 1 yükselir.
Ödüt!
Yaklaşanı korkutur.

Ayı, doğuşluyu sahne boyunca izler. Ona 5 adım yaklaşan düşmanları korkar.

Giy
Ayı, tokmağı giyer.
KamTokmakSimge.png
Tokmak, büyük bir dövüş silahına dönüşür. Ayrıca doğuşlunun çift ellik üstünlüğü 1 üst evrede sayılır. Buyruk yoklamasını en az 6 payla geçtiyse, 2 üst evrede sayılır.
  • Doğuşlu, giyinmiş tinlere ya da albızlara buyruk veremez.
  • Davulu ve/veya tokmağı birine giydirmişken, doğuşlu başka birine "giy" buyruğu verirse, ilk giymiş olan davulu da tokmağı da bırakır.
  • Doğuşlu dilediği sürece davul ve tokmak giyilmiş kalabilir ama gün duruşunda boşalır.
Evre 3
3
3 KUT
Ayı bu evreye ulaştığında, doğuşlunun toplam düğüm sayısı 1 yükselir.
Udıt!
Kış uykusuna yatırır.

Doğuşlu görebildiği birini seçer.


Yoklama3zSimgesol.png
Doğuşlu
Kamlık/Yerçilik
  • Kıyası geçerse: Rakibi 1 çağ sürecek, derin bir uykuya dalar, gök çökse uyanmaz. Ancak hasar alırsa uyanır ama o hasarı 2 kat alır.
  • Coşarsa: Uyku 1 gün sürer. Uyuyan kişi hasar alsa bile ancak AKIL tutturabilirse uyanır.
  • Çuvallarsa: Buyruğu veren afallar.
Hedef
AKIL
Yoklama3zSimgesağ.png
  • Kıyası geçerse: Uykuya direnir.
  • Coşarsa ya da doğuşlu Çuvallarsa: Buyruğu veren doğuşlu afallar.

Bürün
Doğuşlu, tözüne bürünür.
  • Dilediği süre töz donunda kalabilir. Dilediğinde, buyruk vermesi gerekmeden insana dönüşebilir.
  • Töz donundayken buyruk veremez. Güne dursa da düğüm bağlayamaz.
  • Tözün yapabildiği her şeyi (uçmak, su altında soluk almak vb.) yapabilir, yapamayacağı şeyleri yapamaz.
  • Tözüne büründüğünde; kısıtlamaları, AKLI ve AKLA bağlı bilgileri insan donundakiyle aynı kalır, kalan tüm kuralları tözünkilere dönüşür.
  • Töz donundayken Canı sıfıra düşerse hemen insana bürünür.
  • Her dönüştüğünde eski donu toplam Canından ne sayıda kaybetmişse, yeni don da toplam Canından o sayıda kaybeder (sıfıra düşmez, 1 sayılır).
Evre 4
4
4 KUT
Ayı bu evreye ulaştığında, doğuşlunun toplam düğüm sayısı 1 yükselir.
Törü
Elle tutulur bir varlığa dönüşür.

Her 4 başarı payı başına türeyen ayının Hasarı 1z artar.

  • Doğuşlunun görebildiği, çok uzakta olmayan bir yerde türer.
  • Türemişken buyruk alamaz, davulu tokmağı giyemez. Önceden başlayan izleri sürer.
  • Türeyen yersular ve albızlar, sahne sonunda geri karışırlar ama türemiş tözler, doğuşlu dilediğince böyle kalabilir. Sahne bitmeden geri karışması için doğuşlunun hamle yapması gerekir.
  • Doğuşlu türeyen varlığı görebildiği sürece, hamlelerini de belirler. Doğuşlunun sırası gelince birlikte oynarlar.
  • Türemişken hasar alırsa; güne durana dek iyileşmez. Tekrar türese bile kaldığı Canda türer.
  • Türemiş töz ile doğuşlu yanyana iseler, birbirlerinin düşüncelerini sezebilirler. Doğuşlu tözünü karmaşık işlere koşabilir. Tözü görüşünden çıksa bile verdiği işi sürdürebilir. Türemiş tözün AKLI, doğuşlunun AKLINA eşittir.


Bu buyruğu verirken yoklamayı tutturursa gerekenden 1 düğüm az çözer.

Ong
İyileştirir.

Doğuşlu bu buyruğu verirken dokunduğu bir kişi 3z

iyileşir. Ayrıca, her 3 başarı payı başına 1z daha iyileşir. 

Bu buyruğu verirken yoklamayı tutturursa gerekenden 1 düğüm az çözer.

AyiIm.jpg

Töz Kuralları
AKIL
3
BECERİ
10
GÜÇ
18
KORUNMA
3
CAN
54
SAVUNMA
5
TEPKİ
19
Yaratık Şablonu Sonrası
  • Boğuşurken hasar vermeyi seçerse ısırır ve hasarı 1z artar.
  • Çoğu töz, yuvasını korumuyorsa, açlıktan gözü dönmemişse ya da köşeye sıkışmamışsa, Canı GÜCÜNE düşünce kaçar.
  • Bir tözü izlerken ya da töz birini izlerken, olağan iz sürme kuralları uygulanır ama töz, Yordam yerine Algı yoklar.