Ana menüyü aç

SAGU β

Bilgiler

"Bilgi", kişilerin deneyimleri ve eğitimleri sonucunda edindikleri her çeşit zihinsel ve bedensel yetkinliğe verilen genel addır. Yay gere(bilmek) de, tırmana(bilmek) de, dil bilmek de, iz süre(bilmek) de SAGU kuralları açısından bilgidir.

Oyuncuların yapacağı yoklamaların büyük bölümünü bilgiler oluşturur.

BilgiKurallariOrnekKirYordami.png

Bilgilerin tümü bir Temel Özelliğe bağlıdır. Bilgi kullanılacağı zaman; bağlı olduğu Temel Özellik + Bilginin Bulunduğu Evre değeri yoklanır.

Bilgiye yeniden kut adamadıkça ya da bağlı olduğu Temel Özellik değişmedikçe, bu değerler değişmez.

Bilgi Edinmek

Kahramanlar, Bilgilerini kut adayarak edinir ve geliştirirler. Her bilginin sıfırıncı (yalın) evresi, kaç kut gerektiğini belirtir.

Yalın bilginin yoklandığı değer, bağlı olduğu Temel Özelliğe eşittir.

Oyuncu bu bilgiyi kafa kağıdına kaydedebilir ve yalın evredeki yetileri kullanabilir.

Örneğin...

BECERİSİ 11 olan bir kahraman, Kılıç bilgisini öğrenmek için 1 kut adar ve yalın bilgiyi edinmiş olur. Kısaca Kılıç 0 (11) olarak belirtilir

Bu durumda, kılıçla saldırırken 11 yoklar ve kılıç bilgisinin sıfırıncı evresindeki özel kuralı (savunma) kullanabilir.

Bilgi Geliştirmek

Her bilgi evresine ulaşmak için kaç kut adanması gerektiği, bilgi tanımında yazar.

Bilgi geliştikçe, yoklanan değer de aynı sayıda yükselir. Ayrıca, yeni evredeki yetiler de kullanılabilir olur.

Bilgiler en çok 5. evreye ulaşabilir.

Örneğin...

Aynı kahraman, yalın Kılıç bilgisini 2. evreye dek geliştirmek istiyorsa:

Önce 1. evre için 1 kut adar, sonra 2. evre için 2 kut daha adar. Bunun sonunda Kılıç 2 (13) durumuna gelir.

Hem yoklayacağı değer 2 yükselmiş olur, hem de Kılıç bilgisinin 1. ve 2. evrelerindeki sıyırma ve çelme kurallarını kullanabilmeye başlar.

Bilgiyi Yoklarken Artırmak

Kahramanların yokladığı Bilgi değerleri, ortam, koşullar, tin izleri ya da benzeri nedenlerle geçici olarak artabilir.

Yokladığı değerin artması, o bilginin üst evrelerindeki yetileri kullanabileceği anlamına gelmez.

Üst evrelerin yetilerini de kullanılabileceği durumlara Bilginin "artması" değil, "üst evrede sayılması" denir.

Bilir Bilmez Yapmak

Kişinin eğitimsiz ya da deneyimsiz olduğu (yalın evresini bile bilmediği) bir bilgiyi kullanmaya çalışmasına, ham değer yoklamak denir.

Ham değer, bağıl Temel Özelliğinin yarısıdır.

Uzmanlık isteyen kimi Bilgiler (örneğin Tinler) ham değerle yoklanamazlar. Bilgi tanımında bu belirtilir.

Örneğin...

AKLI 10 olan ancak Kent Yordamı bilmeyen kişi, kent sokaklarında barınacak yer bulmaya kalkışırsa, 10÷2=5 değerini yoklaması gerekir.

Aşağıdakiler, sıklıkla yaşanan çaresiz ham değer yoklama örnekleridir:

  • Baskına uğrayınca, kendi silahı yakında olmadığı için eline geçen bir silahı bilir bilmez savurmak.
  • Gizlenmeye alışık olmadığı halde bir yere sinip saklanmak zorunda kalmak.
  • Sagunluk bilmemesine rağmen can çekişen arkadaşının kanamasını çaresizlikle dindirmeye çabalamak.

Bilgiler

Extension:DynamicPageList (DPL), version 3.3.2: Warning: No results.