Bir yoklamada ya da kıyasta zarların üçü de aynı gelirse, şaşırtıcı sonuçlara yol açar.
- CoşmaÜç benzer attığı yoklamayı başardıysa, buna "coşmak" denir. Yapmak istediği şeyi beklemediği kadar iyi başardı, etkili ve hızlı yaptı sayılır.
- ÇuvallamaÜç benzerle başaramadıysa, "çuvalladı" sayılır. Ummadığı biçimde başarısız olur. İstediğini yapamamakla kalmaz, terslik de yaşar.
Kuralların yoklama ve kıyas bölümlerinde coşma ya da çuvallama durumunda ne olacağı açıklanır.
Örnek
Yoklamada Üç Benzer
Ilgar Eren, haykırarak yozların arasında yere devrilen yoldaşının başına koşturur ve onu kan içinde çırpınır durumda bulur. Canı sıfıra düşen kişiye ilk yardım yapabilmek için Sagunluk bilgisi yoklar.
Zarlar 6, 6, 6 gelir. Yoklamayı tutturamamakla kalmaz, üç benzer attığı için ayrıca çuvallamış olur.
Öykücü, ilk yardım konusunda zaten pek deneyimi olmayan erenin, çatışma kargaşasında elinin ayağına iyice dolandığına ve çok yanlış bir şey yapıp, yoldaşının ölümüne neden olduğuna karar verir.
Kıyasta Üç Benzer
Satanay Alp, üstüne gelen şövalyenin bindiği canavara oku salar.
Atış bilgisini yoklar ve 2, 2, 2 atar.
Saldırı kurallarına göre, canavar kendini savunamaz.
Öykücü
Göz Kararı Üç Benzer
Öykücü, kendisini kuralların kapsamadığı bir durumda bulursa, şunları kerteriz alabilir:
- Kıyaslarda coşana karşılık verilmemesi doğru olur.
- Kıyas dışında coştuysa, başarı payını 2 ile çarpabilir.
Çarpıcı Betimlemeler
Üç Benzer kuralı, beklenmedik şeylerin becerilebilmesini, ummadık anda terslikler çıkmasını sağlayan, eğlenceli bir kuraldır.
Oyun kuralları, zaten üç benzer atma durumlarında ilginç sonuçlara neden olacak biçimde tasarlanmıştır. Ancak bu etkinin gücünü asıl artıracak şey, Öykücü'nün çabası olacaktır.
Öykücü, coşma ve çuvallama durumlarında yaptığı canlandırmalarla ve betimlemelerle, o anı dikkat çekici kılmalıdır. Oyuncular da öykücü de, sonradan öyküyü düşünürken o anı özellikle ilginç, gülünç, heyecanlı, ürkütücü bir olay olarak anımsamalıdır.