Gizlilik
Gizlenmeyi öğrenir.
Erimden pusu atarken 4 yerine 2 eksiltir.
Doğrudan onunla ilgilenmeyenler ya da çevreyi özellikle gözlemeyenler, bu kişiyi genellikle fark etmezler ve göze batan bir şey yapmadığı sürece Algı da kıyaslamazlar.
Gizliyken bile 2 Şablon:Hareket hamlesi yapabilir.
Gizlilik yoklarken 4z atar.
Bir hareket hamlesiyle ulaşabileceği, gizlenmeye uygun yer varsa, Şablon:Tam hamle yaparak, kendisinin farkında olan birinden bile gizlenebilir.
Bunun için yeniden Gizlilik kıyası geçmesi gerekir ve bu kıyasta 4 eksiltir.
Bu evreye ulaşan kahraman erimden pusu atarken Gizliliğini eksiltmemeye başlar.
Gizlenmişken Şablon:Tam hamle yaparsa, yakından bir saldırı yapıp, yeniden gizlenebilir.
Bunun için, saldırdığı noktanın 5 adım yakınında gizlenmeye uygun bir yer olması zorunludur. Buraya geçtiği anda da yeniden Gizlilik kıyası geçmesi gerekir, bu kıyasta da 4 eksiltir.
- Kıyası geçerse: Karşı taraf fark etmez. Koşullar ciddi biçimde değişmediği sürece aynı kişiyle yeniden kıyas gerekmeden durabilir ya da her el bir Şablon:Hareket hamlesi yapabilir. Pusu atıyorsa, Oynama sırası belirlenmeden önce bir el boş oynar.
- Kıl payı geçerse: Henüz fark edilmez ama karşı taraf işkillenir. Öykücü 2-3 el içinde aynı kıyası yeniden yapmasını istemelidir.
- Coşarsa: İstediği gibi hareket edebilir. Pusu atıyorsa, rakibi şaşırır.
- Çuvallarsa: Karşıdaki coştu sayılır.
- Kıyası geçerse: Gizleneni fark eder. Çatışma başlıyorsa, olağan oynama sırası belirlenir.
- Coşarsa: Hem gizleneni fark eder, hem de şaşırtır.
- Çuvallarsa: Gizlenen coştu sayılır.
Birden çok kişi söz konusuysa, kıyası Algısı en yüksek olan atar.
Koşullar Gizliliği eksiltebilir. Öykücü bir nedenle (örneğin gıcırdayan tahta zemin, arkasına saklanılabilecek yeterli nesne olmaması, vb.) gizlenmenin zor olacağını düşünüyorsa, 1 ya da 2 eksiltebilir.
Gizlice Hareket Etme
Gizlenmişken hareket hızı düşer. Çatışma ortamında gizlenmiş olan kahraman, her el yalnızca 1 Şablon:Hareket hamlesi yapabilir.
Pusu
Gizlenmiş kişi, çatışmayı pusuyla başlatmayı seçebilir.
- Pusu başarılı olursa, önce pusu atan saldırısını yapar. Bundan sonra oynama sırası belirlenir.
- Pusuya düşen, kıyasta 4 paydan fazla fark yediyse, şaşırır.
- Yakından pusuKişinin yeri belli olur ve gizliliği bozulur.
- Erimden pusuKıyası 4 payla geçebildiyse yerini fark ettirmemeyi becerir ve gizliliği sürer.