Ana menüyü aç

SAGU β

Oynama sırası

3.0

Çatışma başlarken herkesin Tepki değerine 1z eklenir ve bunlar büyükten küçüğe sıralanır.

  • Birden çok kişi aynı oynama sırasına denk gelirse, ham Tepki değeri yüksek olan üste yazılır. Bunlar da eşitse, zar atarlar.
  • Saldırabilen binekler, biniciyle aynı sırada oynar.
  • Doğuşluların türettiği tinler, onunla aynı sırada oynarlar.
  • Sıra verme ve bekleme gibi özel durumlar dışında, oynama sırası her el baştan başlar.
  • Sıranın tam bir çember çizip, yeniden aynı kişiye gelmesine dek geçen süre kurallarda "bir el boyunca", "o el için" biçiminde belirtilir.
Örneğin...

Duman Akı aslında pars gibi çevik adamdı (Tepki 22) ama şövalyeler karşımıza dikiliverince eli ayağına öyle bir karıştı ki (+1z=1, Tepki: 22+1=23) ben de şaşırdım.

Beni desen, zaten oldum olası ani Tepki vermişliğim yoktur (Tepki 19); o gün de pek farklı değildim (+1z=2, Tepki:19+2=21).

Gelgelelim, her zaman hantal dediğin (Tepki 18) gavurun dölünün coşacağı tutmuş... Bir naralandılar, o zırhlara rağmen bir atıldılar (+1z=5, Tepki:18+5=23 ve +1z=4, Tepki=22) ki gümbürtüden gök yarıldı sandım.

Daha biz kıpırdayamadan tepemize binecekler gibi geldi ama Duman Akı, soyu bürüsün silkindi de, hepten ıslağa basmamış olduk.

  • 23 Duman Akı
  • 23 Şövalye
  • 22 Şövalye
  • 21 Ben
Öykücü: Karmaşık Durumlar

Sonradan Katılanlar

Çatışmaya sonradan katılacak birileri varsa, bunların oynama sırasına nasıl girecekleri elbette duruma bağlıdır. Ancak, özel bir durum yoksa, yeni el başlarken bunları oynama sırasının sonuna eklemek kullanışlı bir yöntemdir. Ayrac1.png

Kalabalık Düşman

Öykücü, birbirine benzer yaratıkların her biri için ayrı Tepki zarları atmak yerine, tümünü tek bir sırada oynamayı ya da bunları dilediği gibi gruplayıp, her gruba Tepki zarı atmayı seçebilir.

Özellikle oyuncu sayısından kalabalık düşmanla karşılaşılan sahnelerde, birincil öneme sahip olmayan düşman toplulukları için böyle gruplamalar yapmak, oyunun akışını hızlandırır.